pátek 19. února 2016

Další postřehy z interview - Betty a Lukáš

Dobrý den,

přinášíme další z postřehy z Oxbridge interview. Rozhodně doporučuji stáhnout Lukášův podrobný report. Betty nesmí o konkrétních otázkách mluvit, proto jen obecnější rady, ale i ty se mohou hodit.

Interview: Natural Sciences (Biological) na Trinity College, Cambridge

Pozvánku na interview jsem od koleje dostala asi dva týdny před daným termínem. Kolej mi zaslala můj osobní itinerář – kdy bude test, kdy následující interview a kdo ho bude vést. Měla jsem možnost využít ubytování i stravování na koleji zdarma. Přišly mi také ukázkové úlohy, které jsou veřejně dostupné na stránkách Trinity.
Okolo deváté ráno 8. 12. 2015 jsem byla spolu s asi pěti dalšími uchazeči o studium usazena do menší učebny; jako první přišel test. Z emailové komunikace jsem ale nesrozuměla, jaký bude mít formát ani kolik na něj je času, takže pro budoucí uchazeče: TSA se nepíše, ačkoliv to má kolej uvedeno na webovkách. Test odpovídá formátu ukázkových úloh a v mém případě se soustředil na biologii a chemii. Bohužel jsem smluvně vázána a nemohu konkrétní otázky ani z testu ani z interview za žádných okolností zveřejňovat, napovím jen, abyste si zopakovali nejen faktografii, ale třeba i laborky a logické propojení konceptů.

Po dopsání testu navazovalo po nějakých patnácti minutách v jiné budově interview. Nemusíte se bát, že by se vám nepovedlo učebny najít, portýři vás vždy ochotně doprovodí. Na Trinity se koná interview pouze jedno a jsou vám přiděleni dva zkoušející. V mém případě se jednalo o zoologa, profesora Paula Brakefielda a organického chemika, profesora Davida Springa. Oba byli extrémně milí a ochotní, paradoxně tedy interview nepůsobí stresujícím dojmem (ačkoliv i tak jsem v tom stresu zapomněla, jak se vlastně anglicky řekne bříza J ). Jejich dotazy byly čistě akademické, vztahovaly se na testové otázky a samozřejmě také na můj Personal Statement. Doporučuji, abyste si ho před interview rozhodně připomněli; málo co vypadá hůře, než když se na místě ukáže, že jste se chlubili literaturou, kterou jste vůbec nepřečetli.

Interview: Mathematics and Computer Science - Stahujte ZDE